Lazarsfeld i Merton, tot per un somni

Suzanne és una jove molt ambiciosa, i té molt clar que no ets ningú si no surts a la televisió. El seu únic somni és convertir-se en presentadora de televisió. Per aconseguir-ho no dubtarà en fer qualsevol cosa. No us espanteu! Estem parlant de l’argument de la pel·lícula “Todo por un sueño”, com podeu veure al tràiler, però podria molt ben ser la història de molts ciutadans occidentals.

Està clar que és ficció, un pèl extremista, exagerada i demolidora, però exemplifica a la perfecció una tendència social encara avui en dia vigent i de manera molt estesa. Aparèixer als mitjans de comunicació, tan sols per uns segons, ens reafirma com a individus dins d’un context social determinat. La fama, el prestigi, l’autoritat… per a moltes persones aquests trets només es legitimen a través de mitjans com la televisió. Lazarsfeld i Merton, dins la corrent funcionalista, ja expressaven aquesta funció  exercida pels mitjans de comunicació.

Però mentre milers de persones somien en el seu moment de glòria mediàtica, moltes altres resten apàtics i passius. Gent com Suzanne desitja aparèixer a la televisió, en el seu dia a dia s’informa d’injustícies socials, polítiques i econòmiques, però no actua. Es tracta d’individus informats del què passa al món, però inerts davant la informació que apareix a la pantalla. Lazarsfeld i Merton descriuen aquest fenomen com la disfunció narcotitzant dels mitjans de comunicació. Una apatia generalitzada que cada vegada més afecta a altres àmbits de la vida, tal com ja hem vist en l’estudi realitzat per Habermas envers l’esfera pública.

 

Advertisements
Etiquetat , , , , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

rizoma in nuce

L'embrió del rizoma es crea per ser el punt de partida, després deixa de tenir importància.

Comunicar-se és compartir??

Us convido a acompanyar-me en aquest fascinant viatge al món de la comunicació

COPIA I ENGANXA

Mitjans de comunicació. Història i Actualitat

Xip to Xip

Bloc de la comunicació

EL PODER DE LES PARAULES

MITJANS DE COMUNICACIÓ: HISTÒRIA I ACTUALITAT

Leer nos hará libros......

Anàlisi i reflexió al voltant dels mitjans de comunicació

Des-Informados

Historia y Actualidad de los Medios de Comunicación

acasadellat

Un espai

(Mass)Media

Mitjans de comunicació i cultura popular

ireneuoc

mitjans de comunicació

bocaorella 2.0

bocaorella 2.0 és un espai de reflexió crítica sobre els mitjans de comunicació. Amb aquest blog tinc la intenció de considerar l'estudi dels mitjans de comunicació com quelcom complex que requereix una visió interdisciplinària. Espero doncs, poder aportar alguna cosa interessant!

El peligro amarillo

Blog dedicat a l'estudi dels mitjans de transport de la informació i la seva posterior percepció com a coneixement. Assignatura Història dels mitjans de comunicació UOC 2014. Albert Güell Juanola

Què passa?

Mitjans de comunicació. Història i actualitat.

wakeupcommunication.wordpress.com/

Mitjans de comunicació digital. Història i actualitat

Línia Editorial

Mitjans de comunicació, història i actualitat

De Gutenberg a Internet

Mitjans de comunicació digital. Història i actualitat

Mitjans de comunicació

Recopilem dades per pensar lliurement...

%d bloggers like this: